Εστιάζω στο «καλό» : ‘Ασκηση 3 καλές στιγμές

3 καλές στιγμές
Μία πολύ γνωστή άσκηση από τη Θετική Ψυχολογία που με βάση τα αποτελέσματα ερευνών ενδυναμώνει την ευεξία κατά πολύ. Δοκιμάστε την γραπτώς κάθε βράδυ. Η εξάσκηση σε αυτή την άσκηση θα σας βοηθήσει, σιγά σιγά, να αντιλαμβάνεστε ότι κάτι καλό συμβαίνει την ώρα που συμβαίνει και να το εκτιμάτε περισσότερο.

«Αν είστε σαν τους περισσότερους ανθρώπους σκέφτεστε πολύ περισσότερο τι πάει στραβά στη ζωή σας και λιγότερο τι πάει καλά. Βεβαίως, κάποιες φορές είναι λογικό να αναλύουμε τα δυσάρεστα γεγονότα, έτσι ώστε να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να μπορούμε να τα αποφεύγουμε στο μέλλον. Εντούτοις, οι άνθρωποι έχουν την τάση να ξοδεύουν πολύ περισσότερο χρόνο από όσο πραγματικά χρειάζεται, σκεπτόμενοι τι πάει στραβά. Η τάση μας να επικεντρωνόμαστε στα αρνητικά μας οδηγεί να βιώνουμε συχνότερα αρνητικά συναισθήματα όπως άγχος και κατάθλιψη και έτσι τελικά να στερούμαστε στιγμές χαράς, ικανοποιήσης και ευτυχίας. Ένας τρόπος να το αποφύγουμε αυτό είναι να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να σκέφτεται ποια είναι τα καλά στοιχεία της ζωής μας.
Κάθε βράδυ για όλη την επόμενη εβδομάδα, λίγο πριν κοιμηθείτε, αφιερώστε 10 λεπτά για να καταγράψετε 3 καλές στιγμές της ημέρας που πέρασε. Μπορείτε να γράφετε είτε σε κάποιο ημερολογιάκι είτε στον υπολογιστή σας, το σημαντικό όμως είναι να υπάρχει μία καταγραφή και να μην το κάνετε με το μυαλό σας. Οι καλές στιγμές που θα καταγράψετε μπορεί να είναι μικρής ( ο φίλος μου, μού έστειλε ένα γλυκό μήνυμα) ή μεγάλης σημασίας ( γέννησε η αδελφή μου). Δίπλα σε κάθε θετική στιγμή προσπαθήστε να απαντήσετε στις εξής ερωτήσεις: «πως προέκυψε αυτή η καλή στιγμή;» ή/και « τι έκανα εγώ για να βοηθήσω να προκύψει αυτή η καλή στιγμή;» ( Seligman,Steen,Park & Peterson.2005).

Seligman, M. P., Steen, T. A., Park, N., & Peterson, C. (2005). Positive Psychology Progress. American Psychologist, 60(5), 410-421. doi:10.1037/0003-066X.60.5.410