Απολαμβάνειν με αναπόληση¹

«Σκέψου την πιο εκπληκτική εμπειρία ή εμπειρίες της ζωής σου, τις πιο ευτυχισμένες στιγμές, εκστατικές στιγμές, στιγμές αγαλλίασης, ίσως στιγμές που ήσουν ερωτευμένος/η, ή που άκουγες μία αγαπημένη μουσική, ή που ξαφνικά «σε άγγιξε βαθειά» κάποιο βιβλίο ή πίνακας ζωγραφικής ή κάποια άλλη έντονα δημιουργική στιγμή. Διάλεξε μία τέτοια εμπειρία ή στιγμή. Προσπάθησε να σε φανταστείς σε εκείνη τη στιγμή, περιλαμβάνοντας όλα τα συναισθήματα που συνδέονται με την εμπειρία. Τώρα γράψε για την εμπειρία σου με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες προσπαθώντας να συμπεριλάβεις τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τη διάθεση που είχες εκείνη τη στιγμή»

Δοκιμάστε το γραπτώς.

¹Πρόκειται για τις ακριβείς οδηγίες από την έρευνα των Burton και King (2004) (σελ.155) όπως καταγράφονται στο δημοσιευμένο άρθρο τους με τίτλο: The health benefits of writing about intense positive experiences. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να γράφουν για 3 συνεχόμενες μέρες, επί 20 λεπτά ένα κείμενο με βάση τις παραπάνω οδηγίες. Τα μέλη της ομάδας ελέγχου έγραφαν για άσχετες λεπτομέρειες της ζωής τους. Παρότι το πιο σημαντικό εύρημα ήταν οφέλη στην υγεία για τους συμμετέχοντες υπήρχε θετική αλλαγή και στα θετικά συναισθήματα των συμμετεχόντων.